Shinigami Clan Wars

Ogłoszenie


#1 2012-09-04 23:05:41

Senti

Administrator

Zarejestrowany: 2012-07-19
Posty: 77
Punktów :   

Treningi

OGÓLNE ZASADY TRENINGÓW



     Treningi większości zdolności wyglądają następująco: np. Po uzyskaniu odpowiedniej ilości PU i spełnieniu wymagań na wybraną zdolność możemy przystąpić do treningu. Tym razem postawiliśmy na krótkie opisy treningów, żeby nie zamęczać wszystkich pisaniem długich i męczących wypracowań. Trening każdej zdolności (kido, umiejętności, zanpakuto) wymaga 10 złożonych zdań na każdy dzień tzn:

Zdolność x
czas treningu: 3 dni

     Oznacza to, że musimy napisać 3 posty, niekoniecznie co jeden dzień. Akceptujemy sytuację gdy gracz rozpocznie pierwszy dzień treningu w poniedziałek, a dokończy w piątek i sobotę. Jednak w czasie przerwy nie może trenować niczego innego.
     Jeżeli nie chcemy czekać mamy alternatywne wyjście. Pisząc trening składający się z 45 zdań złożonych jeden dzień treningu przemija nam bez konieczności czekania. Czyli dokładnie rzecz ujmując jeśli przyspieszamy trening to każdy dzień kosztuje 15 zdań opisu (analogicznie, przyśpieszony trening zdolności ustalonej na 5 dni musimy napisać 75 zdań).
     To, że czas treningu nie obowiązuje nie oznacza, że po napisaniu opisu i wysłaniu go możemy dopisać sobie wybraną zdolność do KP. Należy poczekać, aż ktoś uprawniony (admin, moderator) zatwierdzi go.

Offline

 

#2 2012-09-04 23:17:15

Senti

Administrator

Zarejestrowany: 2012-07-19
Posty: 77
Punktów :   

Re: Treningi

REGULAMIN TRENINGÓW



TRENINGI ZWYKŁE

     Do treningów zwykłych zaliczają się standardowe treningi jutsu, kekkei-genkai, umiejętności oraz specjalizacji i żywiołów. Po zakończonym treningu zdolność zostaje oficjalnie opanowana.

ZASADY DOTYCZĄCE TRENINGÓW:

1. Należy pisać fabularnie, długie oraz dobre jakościowo teksty, jeżeli opis będzie krótki, niesystematyczny i bezsensowny, trening będzie nieuznany przez administrację.

2. Treningi są w systemie dniowym, czyli można wykonać tylko jeden dzień treningu na dzień, czyli trenując w np. w środę, to trenujemy cały jeden dzień, nawet wstawiając opis trening godzinę przed północą. Jeżeli trening trwa trzy dni to zaczynając we wtorek musimy napisać odpowiednio potem jeden post w środę i jeden z czwartek o dowolnej godzinie. Rzecz jasna nie trzeba 3 dni z rzędu trenować, więc nie trzeba w jednym ciągu trenować.

3. Trening zostaje uznany za ważny dopiero po akceptacji przez administrację - post zostaje edytowany i specjalnie oznaczony np. Akcept by Senti lub Akcept by Yoshimaru. Wykrycie jakiegokolwiek oszustwa oraz edycja posta po akcepcie są surowo karane.

4. Każdy trening musi być podpisany tzn. przed opisem musi być info czego dotyczy trening oraz czy opis jest na trening przyśpieszony czy zwykły.

5. Trening można przeprowadzić wszędzie, gdzie to jest możliwe (cały stworzony przez nas świat jest do Waszej dyspozycji). Nie można oczywiście trenować w miejscu, w którym nie przebywamy lub nie umożliwia ono nam na dogodnego trenowania.

6. Link do treningów, zarówno tych zwykłych jak i specjalnych należy zamieszczać w kartach postaci, w poście do tego przeznaczonym. Linki powinny być zamieszczane w tagach:

Kod:

[url=link do treningu]Co trenowaliśmy i jakiego rodzaju był to trening[/url]

7. Całkowity zakaz wklejania postów bez opisu w celu późniejszego dokończenia treningu (data edycji posta będzie również brana pod uwagę). Wykrycie takich zabiegów nagradzane jest warnem oraz utratą możliwości ponownego treningu danej zdolności.

8. Treningi można ukrywać przed innymi użytkownikami tagiem hide:

Kod:

[hide=999999]treść treningu[/hide]

9. Opis poprawnego treningu powinien zawierać co najmniej 50% zdań przedstawiających trening zdolności. Ogromne wstępy i zakończenia przy nieznacznych zdaniach opisujących szkolenie będą traktowane jako niepoprawny trening i nie zostaną zaliczone.

10. Dozwolona jest forma retrospekcji treningu (wspomnienia) w sytuacji, kiedy bierzemy czynny udział w akcji fabularnej, jednak zdolności możemy używać dopiero po skończonej sesji, walce, evencie lub turnieju.

11. W przypadku ukrywania swoich treningów za pomocą [ hide] gracz jest zobowiązany do poprzedzenia opisu krótkim, kilku zdaniowym wstępem oraz zakończeniem. Sytuacja, gdy w poście widnieć będzie jedynie liczba cyfr symbolizująca tag hide jest niedopuszczalna, a trening nie będzie uznawany. Wstęp i zakończenie nie są wliczane do długości opisu treningu.

TRENINGI NIESTANDARDOWE

     Niektórych zdolności nie możemy opanować poprzez długi, żmudny trening. Są przypadki, w których należy spełnić odpowiednie warunki, żeby dana umiejętność się przebudziła, czasami nawet nie musimy wykonać żadnego ruchu, "coś" po prostu się dzieje i fabularnie nie mamy na "to" wpływu. Jeżeli w wymaganiach wybranej zdolności nieumieszczony został czas treningu ani żadna wzmianka o innych wymaganiach to znaczy, że wystarczy zgłosić się w zezwoleniach i zapłacić odpowiednią ilość PU, żeby móc ją dopisać. Brak czasu treningu jest równoznaczny ze zwiększonym kosztem PU.

TRENINGI SPECJALNE

     Treningi specjalne to takie treningi, które mają na celu polepszenie właściwości opanowanych już przez nas zdolności, można np. zwiększyć możliwości defensywne/ofensywne Kido, poprawić bonusy danej umiejętności itp. Żeby móc to zrobić trzeba opracować dokładny opis zdolności i przedstawić go administracji w dziale Konsultacji. Po sprawdzeniu, poprawieniu ewentualnych błędów oraz ostatecznym zatwierdzeniu użytkownik może rozpocząć trening na identycznych zasadach jak treningi pozostałych zdolności.

Offline

 

#3 2012-09-04 23:35:02

Senti

Administrator

Zarejestrowany: 2012-07-19
Posty: 77
Punktów :   

Re: Treningi

MISTRZ I UCZEŃ



RODZAJE MISTRZÓW

     Nie każdy jest perfekcyjny i tak uzdolniony, żeby doskonalić się samemu od początku do końca swojego żywotu. Nierzadko potrzebna jest osoba starsza, bardziej doświadczona w technikach wojennych, która swoją mądrość może i potrafi przekazać dalej, następnym pokoleniom shinigami. Taki osobnik, pragnący dzielić się tym co sam potrafi z innymi nazywany jest sensei'em. Na SCW wyróżniamy dwa rodzaje takich ludzi:

1. Mistrz-opiekun - shinigami, który bierze pod opiekę wybranego młodzieńca na długi okres czasu. Takowy sensei traktowany jest przez swojego wychowanka niczym ojciec. Może uczyć go tego co sam potrafi lub pomagać w nauce nowych zdolności, dalszym rozwoju fizycznym oraz psychicznym.

PRAKTYKA:
     Opiekun może uczyć wszystkich technik oraz umiejętności jakie sam posiada. Ponadto może pomagać w treningu nowej zdolności, której sam nie opanował (doradzać, kontrolować postępy). W przypadku nauki własnych zdolności koszt dla ucznia jest równy 50% kosztu standardowego (jeżeli technika kosztowała 10PU to nauka przez sensei'a zmniejsza koszt do 5PU). Nagroda dla mistrza to PW, których ilość jest opisana poniżej. Jeżeli o pomoc w nauce... koszt danej zdolności się nie zmienia i wynosi 100%, ale mistrz otrzymuje bonus w postaci PW. Mistrz musi być starszy od ucznia oraz posiadać przynajmniej 300PW!

Uwaga!
     Mistrz może zostać zmieniony, jeżeli uczeń zrezygnował z dalszej współpracy, jest już (zdaniem sensei'a) gotowy do samodzielnej pracy, na swojego ucznia lub jeżeli mistrz zginął lub zaginął.


2. Jednorazowy mistrz - wojownik chcący przekazać dalszym pokoleniom opanowaną przez siebie zdolność określany jest mianem tymczasowego mistrza. Nie odciska się specjalnym piętnem na życiu wybranego przez siebie ucznia, jego jedynym celem jest przekazanie określonej zdolności.

PRAKTYKA:
     Taki mistrz może uczyć jedynie tych jutsu oraz umiejętności, które sam opanował. W tym przypadku nie wchodzi w grę żadna pomoc w nauce technik. Koszt opanowania danej zdolności spada do 75% zwykłego kosztu (jeżeli technika kosztowała 10PU to nauka przez sensei'a zmniejsza koszt do 7PU - zaokrąglamy w dół). Nagrodą dla mistrza, oprócz poczucia dumy oczywiście, jest bonus w postaci PW (rozpiska poniżej). Mistrz musi posiadać przynajmniej 300PW!


SPOSÓB TRENINGÓW

     Praca z mistrzem jest dużo prostsza niż, momentami nieudolne, próby samodzielnej nauki, bez żadnej pomocy z zewnątrz, opierając się na suchych faktach zawartych w zwojach. Od strony praktycznej wygląda to tak, że fabularnie należy spotkać się ze swoim sensei'em i ustalić co będzie przedmiotem treningu. Po tej czynności mistrz rozpoczyna trening, krótkim wstępem i ustala pierwszy etap treningu, potem uczeń wykonuje polecenie i tak aż do momentu opanowania zdolności. W bardzo dużym skrócie wygląda to tak:

Mistrz - Dzisiaj opanujesz Sai. Zacznij od skupienia reiatsu oraz uwolnienia jej w celu stworzenia pocisku.
Uczeń - Zrozumiałem! Skupiam swoje reiatsu i próbują stworzyć pocisk.
Mistrz - Prawie dobrze, lecz moc jest za słaba, próbuj dalej.
Uczeń - Ponawiam czynności, skupiam reiatsu i próbuję utworzyć z niego zaklęcie.
Mistrz - Udało się! Opanowałeś technikę kido Sai!

     Jest to tylko przykład, a posty tej długości będą karane, chodzi tu tylko o teorię ^^ Jak widzicie mistrz jest czymś w rodzaju mistrza gry, który decyduje o powodzeniu nauki. Może on również kreować sytuacje, które przeszkadzają lub utrudniają zadanie uczniowi, lecz nie mogą tworzyć nowych postaci lub zmian w terenie.

Uwaga!
     Te treningi, jak każde na naszym forum, muszą zostać sprawdzone i odpowiednio oznaczone przez administrację!

Minimalna ilość postów ucznia podczas nauki
(jeżeli tylko jest taka potrzeba można zwiększyć tą wartość)




UMIEJĘTNOŚCI:
-> zwykłe - 5
-> specjalne - 10

KIDO:
-> od nr. 1 do 25 - 2
-> od nr. 26 do 50 - 3
-> od nr. 51 do 75 - 5
-> od nr. 76 do 89 - 6
-> nr. >90 - 7

Bonusy PW dla mistrzów
(dla każdego rodzaju wartości są takie same)




UMIEJĘTNOŚCI:
-> zwykłe - 10PW
-> specjalne - 40PW

KIDO:
-> od nr. 1 do 25 - 5PW
-> od nr. 26 do 50 - 10PW
-> od nr. 51 do 75 - 15PW
-> od nr. 76 do 89 - 40PW
-> nr. >90 - 60PW

KRÓTKI REGULAMIN
(dodatek do regulaminu treningów)



1. Mistrzem może być tylko gracz SCW ze swoją fabularną postacią lub NPC prowadzony przez administrację (bardzo rzadko). Zabronione jest używanie kont strażników lub innych tego typu do trenowania sam ze sobą.

2. Zabrania się stosowania retrospekcji w tym systemie, trening musi być prowadzony w czasie rzeczywistym.

3. Treningi mogą być przerwane przez nagły zwrot akcji w fabule. Niedokończony trening nie może zostać uznany za skończony, a tym samym nie ninja nie może korzystać z danej zdolności.

4. Za poprawny post, w systemie mistrz-uczeń, uważany jest post, który zawiera przynajmniej 6 zdań złożonych o treści bogatej w opis treningu. Posty, które mają na celu wypełnienie limitu poprzez bezproduktywny tekst będą traktowane jako nieważne.

Offline

 

#4 2012-09-04 23:40:20

Senti

Administrator

Zarejestrowany: 2012-07-19
Posty: 77
Punktów :   

Re: Treningi

NAUKA ZDOLNOŚCI



     Żeby móc opanować zdolność konkretnej rangi należy posiadać odpowiednią ilość tak zwanych Punktów Umiejętności [PU] i trenować odpowiednią ilość dni:

Poziom Łatwy - 5PU + 1 dzień treningu
Poziom Zaawansowany - 10PU + 3 dni treningu
Poziom Elitarny - 15PU + 5 dni treningu
Poziom Mistrzowski - 20PU + 7 dni treningu
Poziom Legendarny - 30PU + odpowiednia ilość PW + 10 dni treningu

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.geodezja.pun.pl www.mikiots.pun.pl www.gryizabawy.pun.pl www.wladcy-moch-ikariam.pun.pl www.horoskopsmierci.pun.pl